İç Kontrol
Genel Bilgiler
Kütahya Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu 1975-1976 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı YAYKUR Yükseköğretim Kurumu bünyesinde kurularak eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamıştır. 1982-1983 eğitim-öğretim yılında Anadolu Üniversitesi bünyesinde Kütahya Meslek Yüksekokulu adını almış, 1992 yılından itibaren ise aynı yıl kurulan Dumlupınar Üniversitesine bağlanarak 2011 yılına dek aynı isim ile eğitim-öğretim faaliyetlerine devam etmiştir. 2011 yılında Kütahya Meslek Yüksekokulu bünyesinden ayrılarak Kütahya Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu ismini alarak yeni kimliğine kavuşmuştur. Kütahya Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Temmuz 2022 tarihide Germiyan kampüs yerleşkesinden ayrılarak Evliya Çelebi Yerleşkesi'nde Eğitim ve Öğretime devam etmektedir.
Kütahya Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu bünyesinde 10 bölüm ve 13 programda eğitim-öğretim hizmeti verilmektedir. Tüm öğrencilerimizin mesleki gelişimini sağlayacak fiziksel ve teknolojik donanımların yanında, 34 akademik, 13 idari personel bulunmaktadır. Okulumuz bünyesinde öğrencilerimizin eğitim ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde donatılmış, 2 adet amfi ve 10 adet derslik bulunmaktadır.
Kütahya Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu akademik yeterlilikte, sorumluluk bilinci yüksek, ahlaki değerleri özümsemiş bireyler yetiştirmek amacıyla eğitim-öğretim faaliyetlerini yürütmektedir. Kütahya ilinin coğrafi ve stratejik konumunu dikkate alarak, bölgeye sosyal, kültürel ve ekonomi alanlarında katkı sağlayacak akademik ve sosyal çalışmalar yürüten kadrosu ile faaliyetlerine devam etmektedir.
1-Kontrol Ortamı Standartları
- İç Kontrol İzleme ve Yönlendirme Kurulu
- İç Kontrol Komisyonu
-----KOS1-Etik Değerler ve Dürüstlük
- Etik Mevzuatı
- Etik Değerler Bilgi Kaynakları (EK-1)
- Etik Rehber (Kamu Görevlileri Etik Kurulu)
- Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönetmeliği
- DPÜ Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi
- Kamu İç Kontrol Rehberi
- Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi ve Etik Davranış İlkeleri (EK-2)
- Etik Değerler Eğitimi Formu/Personel Eğitim Katılım Formu (EK-3)
-----KOS2- Misyon-Vizyon, Organizasyon Yapısı ve Görevleri
- Misyon-Vizyon
- Organizasyon Şeması
- Birim Görev Tanımları (Ek-4)
- Personel Görev Tanımları (Ek-5)
- Personel Görev Dağılım Listesi (EK-6)
- Hassas Görev Tespit Formu (EK-7)
- Hassas Görevler Listesi (EK-8)
- Hizmet Standartları Tablosu (EK-9)
- Hizmet Envanteri Tablosu (EK-10)
-----KOS3- Personelin Yeterliliği ve Performans Değerlendirme
- Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Hizmet İçi Eğitim Yönergesi
- İnsan Kaynakları Yönergesi
- Memur Akademisi Yönergesi
- Ödül Yönergesi
- Personel Bilgi Paylaşımı ve İşleyiş Tazelenme Eğitim Programı
- Personel Eğitim İhtiyaç Analiz Formu (EK-11)
- İdari Personel Performans Değerlendirme Formu (Ek-12)
- Personel Eğitim Katılım Formu (EK-3)
-----KOS4- Yetki Devri
- Yetki ve İmza Devri Broşürü
- Yazışma Usulleri ve İmza Yetkileri Yönergesi
- İmza Yetkisi Devri Formu (EK-13)
- Yetki Devri Formu (EK-14)
- Görev Devir Teslim Formu (EK-15)
2-Risk Değerlendirme
Stratejik Planda Yer Alan Birimin Sorumlu Olduğu Göstergeleri İzleme Formu
-----RDS1-Planlama ve Programlama
- Birim Risk Çalışma Grubu (EK-16)
- Birim Amaç ve Hedefler
- DPÜ 2024-2028 Stratejik Planı
- Stratejik Plan Performans İzleme ve Değerlendirme Formları (EK-17)
- Birim Faaliyet Raporları
- Kütahya Dumlupınar Üniversitesi 2025 Yılı Performans Programı
-----RDS2- Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirmesi
- DPÜ/ Risk Strateji Belgesi/Risk Değerlendirme Rehberi
- Risk Tespit ve Oylama Formu (EK-18)
- Tespit Edilen Riskler (EK-19)
- Riskleri Arttıran Faktörler (EK-20)
- Risk Kayıt Formu (EK-21)
- Risk Haritası ve Puan Tablosu (EK-22)
- Risk Envanteri Tablosu (EK-23)
- Konsolide Risk Raporu (EK-24)
- Risk Eylem Planı Tablosu (EK-25)
- Risk Eylem Planı Çalışma Grubu (EK-26)
3-Kontrol Faaliyetleri Standartları
-----KFS1- Kontrol Stratejileri ve Yöntemleri
-----KFS2- Prosedürlerin Belirlenmesi ve Belgelendirilmesi
- Birimce Hazırlanmış Prosedürler
- Kurumsal Düzeyde Hazırlanmış Prosedürler
- Personel Formları
- İdari İş Akış Süreçleri
- Öğrenci İşleri İş Akış Süreçleri
- Mali İşler İş Akış Süreçleri
-----KFS3- Görevler Ayrılığı
- Görevler Ayrılığı (EK-28)
- Satın Alma Komisyonları (EK-29)
- Muayene ve Kabul Komisyonları (EK-30)
-----KFS4- Hiyerarşik Kontroller
- Hiyerarşik Kontroller Listesi (EK-31)
-----KFS5- Faaliyetlerin Sürekliliği
- Görev Devri Rapor Formu (EK-32)
- Görev Devir Teslim Formu (EK-33)
- Vekaleten İş Takip Formu (EK-34)
- İkiz Görevlendirme Listesi Formu (EK-35)
- Vekil Personel Listesi (EK-36)
-----KFS6- Bilgi Sistemleri Kontrolleri
- Kullanılan Bilgi Sistemleri Envanteri (EK-37)
- Erişim-Yetki Taahhütnamesi (EK-38)
4-Bilgi Sistemleri Kontrolleri
-----BİS1- Bilgi ve İletişim
- Birim Çalışanlarının iletişim Bilgileri
- Bize yazın
- Planlanan / Yapılan etkinlikler
-----BİS2- Raporlama-Birim Faaliyet Raporları
- 2023 Yılı Faaliyet Raporu
- 2024 Yılı Faaliyet Raporu
- Dikey Raporlar
- Yatay Raporlar
-----BİS3- Kayıt Dosyalama Sistemi (EBYS-Arşiv güncel ve düzenlidir.)
- Saklama Süreli Standart Dosya Planı
- Kütahya DPÜ Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Yönergesi
-----BİS4- Hata, Usulsüzlük ve Yolsuzlukların Bildirilmesi
- Hata, Usulsüzlük ve Yolsuzlukların Bildirim Yöntemleri
- Birim e-posta bilgisi
- Bize yazın
- Görüş, Öneri ve Şikâyet Formu (EK-39)
- Tutanak (EK-40)
5-İzleme
-----İS1- İç Kontrol Değerlendirmesi
- İç Kontrol Sistemi İzleme ve Değerlendirme Rehberi
- İç Kontrol Değerlendirme Formu (EK-41)
- İç Kontrol Standartları Uyum Eylem Planı
- Birim İç Değerlendirme Raporu
- İç Paydaş Memnuniyet Anket Sonuçları / Anket Değerlendirme Raporları
- Dış Paydaş Memnuniyet Anket Sonuçları / Anket Değerlendirme Raporları
-----İS2- İç Denetim
- İç Denetim Birimi Bulguları ve Yapılan İyileştirme Formu
- İç Denetim Eylem Planları